Udomačena statistika

Študenti statistike pišemo blog.

Zaključna konferenca mreže Webdatanet

2 komentarja

Od 26. do 28. maja je v Salamanci potekala zaključna konferenca COST akcije Webdatanet,  mreže raziskovalcev različnih disciplin in iz 31 evropskih držav, ki jih povezuje zanimanje za zbiranje podatkov preko spleta – to se ne konča pri spletnih anketah, ampak zajema tudi analizo vsebin na spletu, od računanja inflacije na podlagi cen v spletnih trgovinah do napovedovanja izidov volitev na podlagi tvitov. Če bi, po Anžetovem zgledu, želela izbrati besedo, s katero bi na tej konferenci nabrala največ napitnine, bi tokrat to bil buzzword “big data”.

2015-05-28 20.05.54

Pročelje Universidad de Salamanca (1134), ki je najstarejša univerza v Španiji in čerta v Evropi

Preden predstavim ključne utrinke s konference, nekaj besed o mreži Webdatanet. Vzpostavljena je bila leta 2011 in je vseskozi, s podporo evropskih sredstev, podpirala intedisciplinarno sodelovanje in skupne prijave raziskovalnih projektov, spodbujala interdisciplinarne razprave, ter omogočila organizacijo več konferenc, delovnih skupin in raziskovalnih izmenjav. Med glavnimi dosežki akcije je bila vzpostavitev magistrskega študija Webdatametrics, pri katerem sodelujejo tudi pedagogi z Univerze v Ljubljani. Več informacij o aktivnostih in preteklih konferencah, najdete na spletni strani Webdatanet.eu.

Akcija je organizirana v tri delovne skupine: 1. kakovost spletnih anket; 2. inovacije pri zbiranje podatkov na spletu, 3. smernice, kode, standardi, implementacija in diseminacija rezultatov. Tej strukturi so ustrezale tudi vzporedne seje na konferenci – skupno se jih je zvrstilo 20. V okviru katerih je bilo predstavljenih več kot 80 prispevkov, od merjenja osebnostnih lastnosti na podlagi Facebook profilov do proučevanja vpliva barve smetnjakov na pravilno ločevanje odpadkov. Na spletni strani so objavljeni vsi povzetki, ponekod pa tudi druga gradiva.

Tema moje predstavitve je bila izboljševanje ubeseditve anketnih vprašalnikov na primeru raziskave Wageindicator (slovenska stran je mojaplaca.si). Poleg tega sem bila v okviru akcije aktivna še na področju mobilnega raziskovanja – z dr. Toninellijem iz Univerze v Bergamu sva napisala prispevek Mobile CATI: An overview of issues za zbornik Mobile Research Methods, ki bo izšel konec leta. Knjigo smo na konferenci predstavili v obliki posterja.

Na konferenci so bili še štirje drugi predstavniki Slovenije. Dr. Katja Lozar Manfreda (FDV), ki je v okviru akcije vodila delovno skupino o kakovosti spletnih anket, je predstavila dva prispevka: v prvem se je spraševala, ali je kombiniranje poštnih in spletnih anket v državah z visoko penetracijo interneta sploh še potrebno, v drugem pa je predstavila analizo učinkovitosti različnih časov pošiljanja vabila na spletno anketo. Dr. Mojca Noč Razinger (SURS) je predstavila izzive pri načrtovanju kombiniranja načinov anketiranja v anketah podjetij. Dr. Nejc Berzelak (FDV) je vodil seji o učinkih načina anketiranja. Miha Matjašič, magistrski študent družboslovne informatike na FDV, pa je predstavil prispevek o različnih metrikah za zaznavanje zakasnitve odgovora v spletni anketi.

11141346_868225666548279_5327874879411526141_n

Predstavniki Slovenije na konferenci Webdatanet: dr. Katja Lozar Manfreda, dr. Mojca Noč Razinger, dr. Nejc Berzelak, Ana Slavec in Miha Matjašič

Poleg predstavitev prispevkov, so bila organizirana tudi tri vabljena predavanja. Na prvem je Alberto Cavallo (MIT) predstavil The Billion Prices Project, v okviru katerega preko stotin spletnih trgovin v realnem času zbirajo podatke o cenah različnih izdelkov ter na tej podlagi računajo inflacijo. Povod za začetek projekta je bil sum, da argentinska vlada od leta 2007 naprej manipulira s podatki uradne statistike o inflaciji, zato so iskali drug način, kako jo oceniti. Projekt so potem razširili stotine spletnih trgovin po svetu, kjer na dnevni ravni v realnem času računajo različne ekonomske indikatorje. V večini držav se dobro ujemajo z uradnimi podatki, ki so objavljeni z zamikom.

2015-05-26 10.25.47

Alberto Cavallo (MIT) o merjenju inflacije na podlagi cen v spletnih trgovinah (The Billion Prices Project)

Drugo vabljeno predavanje je imel Don A. Dillman (Washington State University), ki je predaval o kombiniranju načinov anketiranja kot rešitvi za različne težave spletnih anket. Nizke stopnje sodelovanja v spletnih anketah niso problem tehnologije, ampak ljudi. Predstavil je nekaj smernic za kombiniranje poštnih in spletnih anket, med katerimi bi poudarila dve: 1. Ne obljubljajte nagrade za sodelovanje, ampak jo pošljite brezpogojno vnaprej. 2. Poenotite obliko anketnih vprašanj v različnih načinih (t.i. unified mode construction).

Zadnji vabljeni predavatelj pa je bil Richard B. Freeman (Harvard University), ki je govoril o analizi socialnih omrežij kot orodju za proučevanje sodelovanja in mreženja znanstvenikov. V svojih raziskavah je ugotovil, da so članki, kjer sodelujejo avtorji različnih inštitucij, bolje citirani kot članki avtorjev iste institucije. To velja tudi za članke avtorjev iz prestižnih institucij, kot je Harvard. Ravno zato je pomembno, da kot znanstveniki sodelujemo v akcijah kot je Webdatanet in se udeležujemo čim več konferenc.

Tudi zato se bomo, čeprav se finančna podpora akciji ta mesec končuje, stike in sodelovanje z mednarodnimi kolegi trudili vzdrževati in krepiti tudi v prihodnje. Namesto v okviru mreže Webdatanet, se bomo še naprej srečevali na drugih dogodkih – na področju spletnih anket bosta to predvsem Internet Survey Workshop in GOR konferenca pa tudi seje na večjih konferencah, kot sta recimo AAPOR in ESRA. Slednja bo potekala že čez mesec dni.

Advertisements

Avtor: Ana Slavec

Doktorica statistike in raziskovalka na Arhivu družboslovnih podatkov na Fakulteti za družbene vede. Je članica upravnega odbora Društva mlada akademija, urednica bloga Udomačena statistika ter sovoditeljica Meta PHoDcasta. Na Twitterju je @aslavec.

2 thoughts on “Zaključna konferenca mreže Webdatanet

  1. Pingback: Moji vtisi s 6. konference ESRA | Udomačena statistika

  2. Pingback: Statistični dan 2015: Masivni podatki | Udomačena statistika

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s