Udomačena statistika

Študenti statistike pišemo blog.

Stara družba, nova družba: trendi kvantitativnega raziskovanja s 70. konference AAPOR

3 komentarji

Letošnja konferenca organizacije AAPOR (American Association for Public Opinion Research) se je med 14. in 17. majem odvijala v Hollywoodu – ne v filmski tovarni sanj, temveč v istoimenskem kraju na Floridi. Kot je zapisala Ana v svojem poročilu iz 2013, je ta konferenca eden izmed ključnih vsakoletnih dogodkov za “za vse, ki se ukvarjamo z metodologijo anketnega raziskovanja”. Letos je konferenca praznovala okroglo 70. izvedbo.

Pri tem je potrebno poudariti, da je AAPOR prerasel svoje ameriške okvirje – člani prihajajo iz različnih koncev sveta in predstavitve na tej konferenci so bile dokaj geografsko razgibane za organizacijo, katere ime se začne z “American”. Še pomembneje, udeleženci prihajajo iz raznolikih sektorjev. Člani akademskih institucij smo predstavljali 30% vseh prijavljenih udeležencev, 26% jih je prišlo iz zasebnega sektorja, 12% pa iz neprofitnega (vir). Med drugim so bili na letošnjem AAPOR-ju zastopani Google, Facebook, Microsoft, CNN in Nielsen, če omenim samo nekaj najbolj znanih imen. Slovenske barve sem s predstavitvijo tokrat zastopal jaz (tukaj najdete povzetke vseh predstavitev na konferenci).

Bazen je skrbel za primerno plimovanje možganskega valovanja.

Bazen je skrbel za primerno plimovanje možganskega valovanja.

Kljub velikosti in raznolikosti konference je letos mogoče najti rdečo nit celotnega dogajanja. Družbene in tehnološke spremembe predstavljajo številne izzive in priložnosti. Stroka se sooča z morda največjimi spremembami v svoji zgodovini. Če bi dobil dolar vsakič, ko sem slišal frazo “paradigm shift”, bi morda nabral dovolj denarja, da bi si lahko privoščil osvežilno pijačo v hotelskem baru.

Poglavitni izziv je razmeroma preprost in univerzalen za vse sektorje: vedno težje in/ali dražje je prepričati ljudi za sodelovanje v anketi, nekatere razloge za takšno stanje lahko najdete na začetku objave o tipičnih napakah pri sestavljanju anketnih vprašalnikov. Kljub temeljitemu verjetnostnemu vzorčenju lahko nizka stopnja sodelovanja pomembno vpliva na kvaliteto raziskave (npr., pisali smo že o problemu manjkajočih vrednosti in o pomembnosti zakona velikih števil).

Na konferenci so bile predstavljene različne ideje, kako se soočiti s tem izzivom. Med njimi izstopajo manj konvencionalni oz. neverjetnosti načini vzorčenja, ki ponujajo prikladnejši in cenejši način anketnega raziskovanja. Glavni problem takšnih načinov vzorčenja pa je, da so manj primerni za posploševanje rezultatov iz vzorca na populacijo. Nekateri strokovnjaki pa bi celo rekli, da sploh niso primerni. Borba med teoretičnimi zadržki in pragmatičnimi prednostmi se bije že nekaj časa, med tem pa se neverjetnostni vzorci širijo tako v akademskem kot zasebnem sektorju. Na letošnjem AAPOR-ju je ta tema predstavljala največji delež vseh predstavitev. Več o neverjetnostih vzorcih si lahko preberete tudi v posebnem AAPOR poročilu iz leta 2013.

Drug pomemben premik, ki ga prinaša moderna tehnološka družba, pa je uporaba t.i. “organskih podatkov”. Big data (veliko podatkovje), machine learning (strojno učenje), data mining (podatkovno rudarjenje) in povezani pojmi se vedno pogosteje pojavljajo v svetu anketnega raziskovanja, na tokratni konferenci so jim bile namenjene posebne seje in dodatna delavnica. Seveda se tudi tukaj pojavljajo številni pomisleki, nekatere je Ana strnila v objavi o krasnih novih metodah. Še več o tej temi pa si lahko preberete v letošnjem AAPOR poročilu o velikih podatkovjih.

Na konferenci je bila predstavljena tudi nova knjiga Web Survey Methodology, ki sta jo v soavtorstvu z dr. Callegarom napisala dr. Katja Lozar Manfreda in dr. Vasja Vehovar, člana Katedre za družboslovno informatiko in metodologijo.

Na konferenci je bila predstavljena tudi nova knjiga Web Survey Methodology, ki sta jo v soavtorstvu z dr. Callegarom napisala dr. Katja Lozar Manfreda in dr. Vasja Vehovar, člana Katedre za družboslovno informatiko in metodologijo.

Osebno se strinjam z mnenjem, ki ga je v svojem nagovoru izrazil predsednik AAPOR-ja Michael W. Link: “stari” in “novi” načini niso sovražniki ali konkurenti, temveč naravni zavezniki, ki se lahko veliko naučijo od drug drugega. Čeprav nismo bili v filmskem Hollywoodu, se je vizija letošnjega AAPOR-ja na trenutke zdela nekoliko (znanstveno) fantastična: v vedno bolj kompleksnem svetu bo kvantitativno raziskovanje družbe pogosto zahtevalo kombiniranje zelo različnih pristopov in znanj. To seveda ni nova ugotovitev – letošnji AAPOR pa je pokazal, da dejansko uresničevanje te vizije zahteva veliko mero previdnosti, potrpljenja in usklajevanja. Splošna diskusija se je (končno tudi v akademskem svetu) premaknila iz “Ali bi?” v “Kako bomo?”.

In kaj vse to pomeni za naročnike raziskav in uporabnike podatkov? Letošnji dobitnik najprestižnejše AAPOR nagrade Nate Silver piše, da inferenčna statistika in anketna metodologija ostajata pomembni orodji. Obe področji imata relativno dolgo zgodovino in sta bili temeljito preizkušeni in utemeljeni tako v akademskem svetu kot v praksi. To znanje je ključno, da razumemo in ovrednotimo novejše pristope ter jih integriramo v širši raziskovalni kontekst. V kolikor načrtujete, izvajate, naročate ali berete kvantitativne raziskave družbe v letu 2015, je pomembno, da se zavedate prednosti in slabosti različnih pristopov. In ta informiranost bo postajala pomembnejša iz leta v leto.

Naslednja AAPOR konferenca bo potekala od 12. do 15. maja 2016 v kraju Austin, Teksas.

Advertisements

3 thoughts on “Stara družba, nova družba: trendi kvantitativnega raziskovanja s 70. konference AAPOR

  1. Pingback: Zaključna konferenca mreže Webdatanet | Udomačena statistika

  2. Pingback: Moji vtisi s 6. konference ESRA | Udomačena statistika

  3. Pingback: Statistični dan 2015: Masivni podatki | Udomačena statistika

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s