Udomačena statistika

Študenti statistike pišemo blog.

Moji zapiski z AAPOR konference

2 komentarja

Od 16. do 19. maja je v Bostonu potekala 68. konferenca AAPOR (American Association for Public Opinion Research), ki je eden izmed ključnih dogodkov za vse, ki se ukvarjamo z metodologijo anketnega raziskovanja. Zame je bila to tretja konferenca in prva, na kateri nisem predstavljala, zato sem se lahko še toliko bolj posvetila dogajanju. Da ne bom predolga, se bom omejila na izbor devetih utrinkov, s povezavami do dodatnih informacij o teh temah:

  1. How to Publish in Opinion Research  – Kratko izobraževanje pred konferenco, ki sta ga izvedla Mario Callegaro (Google London) in Jon A. Krosnick (Stanford University). Bilo je še bolj zanimivo in uporabno, kot sem si predstavljala. Materialov ne smem javno objaviti, lahko pa spomnim, da bo Mario podoben tečaj izvedel tudi julija na ESRA konferenci v Ljubljani. Jon pa bo v Sloveniji septembra, in sicer bo na konferenci Applied Statistics v Ribnem predaval na temo izbire načina anketiranja za maksimizacijo kakovosti podatkov.
  2. Innovations in Traditional Questionnaire Evaluation Methods – Prve tri predstavitve so se osredotočile na kognitivne intervjuje: Kako optimizirati resurse in izboljšati učinkovitost? Jih je možno izvajati preko telefona? Jih je možno izvajati brez anketarja? Zadnja predstavitev je predstavila testiranje vprašalnikov preko programa Web Ex. Vsem, ki jih ta in sorodne teme zanimajo, priporočam ogled prosojnic predstavitve z delavnice QUEST, ki je potekala aprila v Washingtonu.
  3. The Role of Blogs in Public Opinion Research Dissemination  – Udeležila sem se seveda tudi zaradi Udomačene statistike. Predstavila ste se meni že poznana blogerja, Reg Baker (The Survey Geek) in Annie Pettit (LoveStats), ki je tudi blogala v živo, poleg njiju pa še Adam Sage (SurveyPost), Marjorie Connelly (NYT blogs), Jeffrey Henning (ResearchScape) in Casey Tesfaye (FreeRangeResearch).  Razpravljali so o tem, kako sarkazem prodaja in drugih vsebinah, ki privabljajo obiskovalce, ter predvsem o tem, kako je bloganje koristilo njihovi karieri oziroma podjetju, za katerega delajo. Ker pri tem niso odgovorili na vprašanje v naslovu, tj. kakšna je vloga blogov pri razširjanju ugotovitev javnomnenjskih raziskav, sem se proti koncu seje opogumila in dvignila roko. Mojega vprašanja so bili zelo veseli in nekateri so zaradi tega do mene pristopili tudi kasneje v na konferenci. Lekcija, da je postavljanje (pravih) vprašanj koristno in moram to početi pogosteje.
  4. Polling, New Analytics, and the 2012 Election – Plenarna seja v četrtek zvečer, kot vedno eden mojih najljubših delov konference, je tokrat potekala na temo merjenja javnega mnenja tekom lanske predsedniške kampanje Sodelovali so novinar Ron Brownstein (National Journal), politologinja Lyn Vavreck (UCLA) in analitik Dan Wagner (glavni analitik Obamine predsedniške kampanje). Organiziral jo je (in o njej tudi poročal) Mark Blumenthal (Huffington Post). V kratkem naj bi bil dostopen tudi video dogodka.
    AAPOR_plennary
  5. Improving Surveys with Paradata – Šlo je za predstavitev izbranih poglavij istoimenske knjige, ki jo je uredila Frauke Kreuter in je izšla letos pri založbi Wiley. Parapodatki so podatki o procesu zbiranja podatkov in so že nekaj časa zelo zelo vroča tema v anketnem raziskovanju. V začetku  leta je na temo parapodatkov izšla tudi posebna številka revije Journal of the Royal Statistical Society. Prisotni avtorji so predstavili, kako si lahko s parapodatki pomagamo pri proučevanju napake pokritosti, neodgovora in merjenja, ter kaj omogočajo parapodatki, ki jih zberemo s spletnimi anketami. Če koga zanima naročilo knjige, me lahko kontaktira za kodo za popust.
  6. Measure for Measure: An Experimental Test of Online Political Media Exposure  – Andrew Guess (Columbia University) je za svoj zelo izviren prispevek na konferenci prejel nagrado Seymour Sudman Student Paper Award. Raziskoval je obiskanost spletnih strani različnih medijev na spletu in za približek ocene prave vrednosti oblikoval vprašanje, ki je kot kategorije odgovorov vsebovalo seznam povezav do različnih portalov (npr. LINK). Anketirancem je podal natančna navodila, naj odkljukajo le tiste povezave, ki so vijolično obarvane, tj. standardno obarvanje obiskanih strani (opomba: na Udomačeni statistiki ni razlike med obiskanimi in neobiskanimi povezavami – oboje so rdeče). V eksperimentalni načrt je vključil tudi konvencionalna vprašanja o obiskanosti (odprtega in zaprtega tipa) ter ugotovil, da zaprt vprašanja pogosto  precenjujejo, odprta vprašanja pa podcenjujejo izpostavljenost določenim virom informacij. Šibka točka raziskave je seveda, da operira le s približnimi ocenami obiskanosti, ki so ravno tako kot konvencionalna vprašanja lahko podvržena napakam (npr. osvežitev zgodovine iskanja, dostopanje do interneta prek več naprav).
    AAPOR_Guess
  7. Applying a Total Error Perspective to Improve Research Quality in the Social, Behavioral, and Marketing Sciences – Paul J. Lavrakas, predsednik AAPOR, je v svojem predsedniškem, nagovoru prisotnih predstavil pomembnost »total survey error« paradigme (nekoč več napišem na to temo) in idejo, da bi morala biti še bolj prepoznavna in bi jo bilo treba razširiti tudi na kvalitativno raziskovanje. Govor v celoti objavljen v naslednji številki revije Public Opinion Quarterly.
  8. Questionnaire Design and Data Quality – Ta seja je bila vsekakor najbolj zame koristnimi in relevantnimi v zvezi s temo moje doktorske disertacije. Predstavitve so pokrile povezave med indikatorji problematičnih vprašanj in sistemi za kodiranje lastnosti vprašanj, interakcijo med oblikovanjem vprašalnika in učinkom anketarja, povezavo med metodami pred-testiranja vprašalnikov in kvaliteto podatkov, možnosti uporabe Google anket za testiranje anketnih vprašanj ter empirični preizkus učinkovitosti kognitivnega testiranja za izboljšanje ubeseditve vprašanj.
  9. Effects of Self-Awareness on Disclosure During Skype Survey Interviews – Najbolj presenetljive rezultate je predstavila Shelley Feuer (The New School for Social Research), ki je proučevala učinke samo-zavedanja na razkrivanje informacij med intervjuvanjem preko Skypa. Ugotovila je namreč, da so anketiranci, ki so na zaslonu (poleg anketarja) videli tudi tudi sebe, razkrili več kot tisti, ki sebe niso videli. Raziskava je bila izvedena v laboratoriju, zato jo nameravajo v prihodnje ponoviti v drugih okoliščinah. Zanimivo bi bilo na primer videti, ali bi pri osebnem anketiranju podobno učinkovalo tudi ogledalo.AAPOR_Boston

Ker vzporedno poteka do osem sej, se žal nisem mogla udeležiti vseh. Med zelo popularnimi (in tudi statistično zanimivimi) temami, ki sem jih uspela zamuditi sta:

Naslednja konferenca bo potekala od 15. do 18. maja 2014 v Anaheimu, California.

Advertisements

Avtor: Dr. Ana Slavec

Svetovalka za statistiko na centru odličnosti InnoRenew CoE. Pred tem je bila sedem let raziskovalka na Fakulteti za družbene vede. Je članica upravnega odbora Društva mlada akademija, urednica bloga Udomačena statistika ter sovoditeljica Meta PHoDcasta. Na Twitterju je @aslavec.

2 thoughts on “Moji zapiski z AAPOR konference

  1. Pingback: Ljubljana je gostila 5. ESRA konferenco | Udomačena statistika

  2. Pingback: Stara družba, nova družba: trendi kvantitativnega raziskovanja s 70. konference AAPOR | Udomačena statistika

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s