Udomačena statistika

Študenti statistike pišemo blog.

Seksi poklici, statistika in filmski trakovi

4 komentarji

“I keep saying the sexy job in the next ten years will be statisticians.”
– Hal Varian (2009), glavni ekonomist pri Googlu in ustanovni dekan School of Information (Berkley, University of California). Vir: McKinley

Konec tega leta bo minilo pol desetletja od nastanka gornje izjave, ki še vedno odmeva (npr. Davenport in Palil v Harvard Business Review, Brynjolfsson v Boston Globe). Statistika kot seksi poklic je zagotovo zanimivo izhodišče za razpravo o trenutni javni oz. medijski podobi statistike.

Izognil se bom obširnejšemu polemiziranju, če in zakaj statistika sploh želi oz. mora biti seksi in kaj točno sploh pomeni “seksi poklic”. Moje mnenje o prvi dilemi je: bolje je biti dojet za seksi poklic kot za lažnjivca. Za razlago termina “seksi poklic” pa se lahko obrnemo k Brynjolfssonu: “Statisticians have become sexy just the way geeky Internet nerds became sexy in the 1990s, and I suppose investment bankers were in the 1980s […] Things that drive the economy give people power, and I guess that’s sexy.”

Morda je statistik po Brynjolfssonu res (že) seksi poklic. Vendar, če priredimo znano vprašanje – če drevo pade v gozdu in ga nihče ne sliši, je res padlo? – za našo situacijo, se lahko vprašamo: Če je poklic statistika seksi, vendar nihče ne ve za to, je res seksi? Koliko se laična javnost zaveda pomena, dosežkov in potencialov statistike? Na ta vprašanja je seveda težko odgovoriti, vsaj delen vpogled pa nam dajo medijske vsebine.

Grobo rečeno, disciplina se lahko popularizira s pomočjo dveh orodij – množičnih medijev in popularno kulturo. Menim, da statistika prvo orodje dobro izrablja. Pridobiva na medijski pozornosti, kot ilustrirajo omenjeni članki. Hkrati novinarstvo in statistika konvergirata v t.i. data journalism. Pojavljajo se statistični znanstveni zvezdniki, kot sta denimo Hans Rosling in Nate Silver. Big data je v modi. Oh, ali smo že omenili, da je letos mednarodno leto statistike?

Po drugi strani pa se popularna kultura in statistika redko srečata. Seveda ni za pričakovati, da bo Justin Bieber v svojem naslednjem hitu ugotavljal, ali prejema ljubezenske SMS-e po Poissonovi distribuciji. Vendar so se določene zvrsti popularne kulture, zlasti filmi, že izkazale za grajenje narativ o poklicih in disciplinah.

Vrnimo se k Brynjolfssonovi primerjavi statistikov z brokerji v osemdesetih in “internetnimi geeki” v devetdesetih. Prvi imajo v svojem portfoliu Wall Street (1987), njegovo nadaljevanje (2010), Boiler Room (2000) in Margin Call (2011), če naštejem nekaj najbolj znanih naslovov. Drugi imajo še širši in bolj raznolik nabor – od konspirativnih Net (1995), Hackers (1995) in Antitrust (2001) do facebookovskih Social Network (2010) in pilota za novo nanizanko Betas (2013).

Populacija primerljivih filmov o statistikih po mojem vedenju vsebuje samo eno enoto: Moneyball (2011). V njem statistika igra Jonah Hill, ki je bil za svoje delo nominiran za Oskarja za najboljšo stransko vlogo. Jasno je, da se trenutni filmski resume statistikov po kvantiteti, kvaliteti ali odmevnosti ne more primerjati z brokerji Michaelom Douglasom, Charlie Sheenom, Vin Dieslom in Shio LaBeouf ter “geeki” Sandro Bullock, Angelino Jolie, Ryanom Phillippom in Justinom Timberlakom.

O Moneyballu več prihodnjič. Medtem čakam, da dobimo statistiki svoj trajni popkulturni podpis s klasiko, kot je Wallstreet, ali veliko uspešnico, kot je Social Network. Morda je to vse, kar rabimo za polnopravno članstvo v klubu seksi poklicev. V kolikor poznate kakšno drugo omembe vredno filmsko ali drugo delo popularne kulture o statistiki, vam bom z veseljem prisluhnil v komentarjih.

Advertisements

4 thoughts on “Seksi poklici, statistika in filmski trakovi

  1. Pingback: Vloga statistike pri dešifriranju Enigme | Udomačena statistika

  2. Pingback: Vloga statistike pri dešifriranju Enigme | Znanost / metinalista.si

  3. Pingback: Vloga statistike pri dešifriranju Enigme

  4. Pingback: Vzorčenje v dobi masivnih podatkov | Udomačena statistika

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s